Цитаты

Сэт Годин

Основатель Squidoo

  

Будь непохожим на других и изменяй мир... >>>

  • У тебя есть все необходимое, чтобы стать гораздо больше, чем ты есть сейчас.

     
  • Heretics are engaged, passionate, and more powerful and happier than everyone else. And they have a tribe that they support (and that supports them in return.)

  • The good news is that more than ever, value accrues to those that show up, those that make a difference, those that do work that matters.

  • Don’t try to be the ‘next’. Instead, try to be the other, the changer, the new.

  • Действуй,  сделай что-нибудь невозможное!

  • Ты веришь в то, что ты делаешь? Веришь каждый день? Как показывает опыт, вера – великолепная стратегия.

Занимайся любимым делом... >>>

  • Instead of wondering when your next vacation is, you ought to set up a life you don’t need to escape from.

  • If there was ever a moment to follow your passion and do work that matters, this is it.

  • If you’re not proud of where you work, go work somewhere else.

Лидерство... >>>

  • Лидерство заключается в создании перемен, в которые веришь.

  • If you’re not uncomfortable in your work as a leader, it’s almost certain you’re not reaching your potential as a leader.

  • Hope without a strategy doesn’t generate leadership. Leadership comes when your hope and your optimism are matched with a concrete vision of the future and a way to get there. People won’t follow you if they don’t believe you can get to where you say you’re going.

Генерирование идей и управление идеями... >>>

  • Ты не сможешь сгенерировать хорошие идеи, если ты отказываешься прежде генерировать много плохих.

  • Are you a serial idea-starting person? The goal is to be an idea-shipping person.

  • Ideas in secret die. They need light and air or they starve to death.

  • Великие идеи – это маленькие идеи, которые никто не убил в зародыше.

  • There’s no correlation between how good your idea is and how likely your organization will be to embrace it.

     
  • Give up control and give it away, ... The more you give your idea away, the more your company is going to be worth.

  • Ideas aren’t a sideshow that make our factory a little more valuable. Our factory is a sideshow that makes our ideas a little more valuable!.

Инновации... >>>

  • Ни одна организация еще не создала и никогда не создаст инноваций. Инновации создают люди, а не компании.

  • Excellence isn’t about meeting the spec, it’s about setting the spec. It defines what the consumer sees as quality right this minute, and tomorrow, if you’re good, you’ll reset that expectation again.

  • Дизайн, движимый рынком, встраивает успех в маркетинг нового продукта и в сам продукт.

Творческий маркетинг... >>>

  • Ты либо невидим, либо заметен; либо выделяешься из толпы, либо скучен.

  • Если это написано в учебнике, то это прописные истины. Это скучно, абсолютно не примечательно. Чтобы стать заметным, нужно сделать что-то первым или лучше всех.

  • Продавай "фиолетовую корову".

  • Perhaps marketing is about to transition to a new kind of profession, one that requires insight, dedication and smarts.

  • If you’re a marketer who doesn’t know how to invent, design, influence, adapt, and ultimately discard products, then you’re no longer a marketer. You’re deadwood.

  • Самое лучшее время великолепно обслужить покупателя, это когда он недоволен.

  • Most organizations spend their time marketing to the crowd. Smart organizations assemble the tribe.

  • Once you’ve managed to create something truly remarkable, the challenge is to do two things simultaneously.

    • Milk the Cow for everything its worth. Figure out how to extend it and profit from it for as long as possible.

    • Create an environment where you are likely to invent a new Purple Cow in time to replace the first one when its benefits inevitably trail off.